siła smaku

Krem czekoladowy - nutella

0
---

Na początku chyba jestem Wam winna jakieś wyjaśnienia, dlaczego przez tyle czasu nic tu się nie działo. Czuję się trochę, jakbym pisała pierwszy raz :) 
Na początku roku postanowiłam kompletnie zmienić swoje życie, a przede wszystkim, po ponad 5 latach pracę. Wiele zaryzykowałam i musiałam poświęcić mnóstwo czasu, żeby wdrożyć się w całkiem mi obce obowiązki. Nie zapomniałam o blogu, ale na pytania innych, czy to prawda, że jestem blogerką, co raz częściej odpowiadałam "byłam".
Jakiś czas temu, jeden z moich bliskich przyjaciół zapytał mnie, czy mi nie brakuje. Brakowało mi bardzo, ale widziałam, że potrzebuję skupić się na czymś innym. Teraz myślę, że jestem już na takim etapie, że w końcu uda mi się pogodzić to wszystko. Nie mogę Wam jeszcze obiecać, że teraz już będzie regularnie, ale na pewno zrobię wszystko, żeby tak było.
Dziś mam dla Was wpis, na który wiele osób niestety musiało bardzo długo czekać!
Pyszny, czekoladowy krem z dodatkiem orzechów, który smakuje jak dobrze wszystkim znana nutella, jednak jest jej zdrową! odmianą. Koniecznie musicie wypróbować!



SKŁADNIKI:
  • 100 g orzechów laskowych
  • 2-3 łyżki płynnego miodu
  • 2 czubate łyżki kakao 
  • 1/4 szklanki mleka (może być roślinne)

  Z orzechów pozbyć się skórki. Można to zrobić prażąc je na suchej patelni przez ok. 1 minutę lub przesypać na płasko na blachę i piec w piekarniku rozgrzanym do 200 st. C. przez ok. 10 minut, aż zbrązowieją. Następnie, gorące zawinąć w ściereczkę i energicznie potrząsać, tak aby skórka sama odeszła. 
Oczyszczone orzechy przełożyć do robota z ostrzem (lub misy blendera), dodać miód, kakao i połowę mleka i wszystko dokładnie zmiksować. Jeśli masa wyda się Wam za gęsta, należy dodać więcej mleka. 
Gotowy krem przełożyć do słoika i przechowywać w lodówce przez ok. 1 tydzień.
Idealnie nadaje się do kanapek, grzanek, placuszków czy naleśników. Na pewno znajdziecie dla niego mnóstwo rozwiązań! 



0 komentarze:

Prześlij komentarz

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy