siła smaku

Muffiny z porzeczkami i orzechową kruszonką

3
Niesamowite połączenie słodkiego ciasta i kwaśnych porzeczek, przykryte orzechową kruszonką. Porzeczki były mrożone, przez co muffiny wyszły bardziej wilgotne niż zwykle. Jedne z lepszych jakie piekłam i jadłam.


SKŁADNIKI:
  • ok. 50- 60 g masła
  • 200 g mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 120 g cukru
  • 125 ml mleka
  • jajko
  • szklanka czerwonych porzeczek
  • pół szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 2 łyżki mąki
Masło (50- 60 g) rozpuścić i przestudzić. W jednej misce wymieszać suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sodę i cukier. Do przestudzonego masła wlać mleko i dodać roztrzepane jajko. Wymieszać suche składniki z mokrymi, a następnie wmieszać owoce. Z orzechów włoskich, masła i mąki zrobić kruszonkę. Ciastem wypełnić foremki do muffinek wyłożone papilotkami, na wierzchu posypać kruszonką. Piec w temp. 180 st. C przez około 25 min, aż kruszonka nabierze złoto- brązowego koloru. Wystudzić na kratce. 

Przy okazji dodaje przepis do Orzechowego tygodnia.



3 komentarze: Leave Your Comments

  1. Pieknie wygladaja. Swietny pomysl na muffinki. Ja porzeczki kocham ogromnie i nawet mam jeszcze cala torebke mrozonych (a wkrotce mama zaopatrzy mnie w nowe paczuszki :)) Zapisuje do wyprobowania.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jestem wielka fanka porzeczek samych w sobie, ale ze slodka muffinka moga byc nisamowitym dodatkiem... milo u Ciebie, zostaje na dluuuzej, obserwuje i skromnie zapraszam czasem do mnie. Pozdrawiam XXX

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejciu, aż mi tęskno do lata jak patrzę na te porzeczki...buu...

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy