siła smaku

Zapiekanka z makaronu z sosem serowym

6

Jeśli nie przygotowujecie jej w takiej ilości jak ja (na 20 osób!!) to danie jest naprawdę bardzo szybkie i sycące! Duża forma wystarczy spokojnie na dwa dni. Ja część zapiekanki zamroziłam w szczelnym pojemniku i po rozmrożeniu będę odgrzewać na patelni. Też możecie tak spróbować, bo myślę, że po zamrożeniu nic jej się nie stanie!

SKŁADNIKI:

  • 1 opakowanie makaronu penne (ale może być też inny- nadadzą się także płaty lasagne*)
  • 1 duża cebula
  • około 30 dag pieczarek
  • 50 dag mięsa mielonego
  • 2 puszki pomidorów pelati (lub innych)
  • 200 g topionego serka (mój był z ziołami)
  • około 100 ml mleka
  • sól, pieprz, czosnek, oliwa
  • masło do smażenia
Makaron ugotować wg. przepisu na opakowaniu. Cebulę drobno pokroić, poddusić na maśle, dodać mięso mielone i usmażyć. Osobno usmażyć pieczarki pokrojone w plasterki, dodać do mięsa, wymieszać, zalać pomidorami, doprawić solą, pieprzem, wycisnąć ok. 2 ząbków czosnku i dusić, aż pomidory się rozgotują, a sos zrobi się gęsty (10-15 min). W rondelku zagotować mleko, dodać serek i rozmieszać, aż w sosie nie będzie grudek (uwaga! sos dość szybko gęstnieje, więc trzeba zdążyć wylać og na makaron :)). Formę do zapiekania wysmarować odrobiną oliwy na dnie ułożyć makaron. Na makaron wyłożyć mięso z pomidorami, a na wierzchu łyżką rozłożyć sos serowy. Wierch można posypać parmezanem lub żółtym serem. Zapiekać w temp. 200 st. C przez około 30 min, aż wierzch ładnie się zrumieni. 
Smacznego!

* w przypadku lasagne, makaron i sos mięsno- pomidorowy układać warstwami na przemian, a na wierzchu polać sosem serowym

6 komentarzy: Leave Your Comments

  1. pyszne! robiłyśmy z mamą podobną w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Założę się , że jest pyszna!:) ja robię bardzo podobną, ale dorzucam jeszcze do całości takie mrożone mieszanki warzyw dostępne na wagę w większości supermarketów:) Taka zapiekanka jest hitem domówek wśród moich znajomych:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ser, makaron i jestem w niebie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna propozycja na mój ulubiony makaron :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy13.1.12

    Pyszności, co tu więcej mówić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. na samą myśl o ciągnącym się serze cieknie mi ślinka :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy