siła smaku

Placki z truskawkami (najlepsze!)

20


Myślałam, że nic nie wyjdzie z tych zdjęć, bo zanim skończę je smażyć, zdążę wszystkie zjeść ;) Placki są naprawdę przepyszne, a dodatek świeżych owoców (w moim przypadku truskawek) idealnie się z nimi komponuje! Tak naprawdę pasować będą każde, które możecie obecnie dostać, a w zimie możecie użyć bananów, jabłek lub owoców z puszki!
Przepis pochodzi z bloga Wiktorii 180stopnismaku (którego serdecznie Wam polecam!) i został przeze mnie zmodyfikowany na mniej zdrową wersję :) Koniecznie spróbujcie obydwu i wybierzcie swoją!!


SKŁADNIKI:
  • 2 jajka
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki płatków owsianych (błyskawicznych)
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • owoce do podania
Żółtka rozdzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę (ze szczyptą soli) tak, żeby nie wypływała z miski (i żeby ich nie przebić- pisałam o tym przy okazji przepisu na biszkopt). Do piany dodać żółtka, wlać jogurt i dodać cukier i wszystko chwilę zmiksować, tylko do połączenia składników (tak, żeby nie zepsuć struktury białek). 

Do powstałej masy przesitkować mąkę, dodać płatki owsiane i proszek do pieczenia. Wymieszać szpatułką do połączenia składników. Przygotowane ciasto odstawić na 10-15 minut w ciepłe miejsce.
Po tym czasie rozgrzać olej lub oliwę (ew. masło) na patelni i smażyć placki partiami do zrumienienia z każdej strony. Gotowe placki przekładać owocami i podawać gorące!
Smacznego!



20 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Jaki świetny przepis na placuszki:) Aga na pewno wypróbuje;)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już sobie wyobrażam te Twoje przepiękne zdjęcia!! ;) Koniecznie daj mi znać ;**

      Usuń
    2. Jasne, że dam znać:) dzisiaj nie mam już miejsca w lodówce. Planujemy piknik, ale w tygodniu na pewno wypróbuję przepis:)

      Usuń
    3. Piknik <3 pogoda Wam się udała? co dobrego było ?? :))

      Usuń
  2. Biorę pierwszą fotkę :)
    Też czasem tak mam ze zdjęciami... Od jakiegoś czasu nie próbuje, póki nie zrobię zdjęć :)
    U mnie tez truskawki, ale zamiast placków sernik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelinko bierz i fotkę i placki ;)) Ja musiałam spróbować, no i przepadłam ... ;)
      Na sernik się wpraszam!!

      Usuń
  3. Rozkoszne!
    Zjadłabym całą piramidkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) ps. przy pisaniu postu brakowało mi tego słowa i nie wiedziałam jak nazwać tę "górkę" placków ;))

      Usuń
  4. No ja nie mogę! Jaaakie pyszności, dziewczyno ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowna ta wieżyczka *-*
    z truskawkami zawsze pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Z truskawkami najbardziej mi smakuje!

      Usuń
  6. Pyszne ,z truskawkami ,mniam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy1.7.14

    to jest na pewno pyszne, ale zdjęcia też wyglądają bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. To najlepsze słodkie śniadanie, jakie można sobie przygotować...

    OdpowiedzUsuń
  9. Apetycznie to wygląda, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są przepyszne!! Robiłam je już wiele razy ;))

      Usuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy