siła smaku

Kotlety z cukinią i fetą

11

Kolejny sposób na urozmaicenie tradycyjnych kotletów mielonych, tym razem o cukinię. Robi się je zaskakująco szybko, są bardzo soczyste (to przez cukinię) i całkiem proste. Sprawdzą się też w roli burgerów. Możecie je usmażyć lub upiec w piekarniku (będzie wówczas trochę zdrowiej!).
Teraz, kiedy możecie dostać młodą cukinie, sprawdzą się idealnie!!



SKŁADNIKI:
  • 500 g mielonego mięsa (użyłam wieprzowego z szynki)
  • 1 średnia cukinia
  • 3 łyżki sera typu feta
  • pół średniej czerwonej cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • bułka tarta i olej do smażenia
Cukinię umyć, odciąć końcówki i zetrzeć na tarce o śrdenich oczkach. Dodać sól, wymieszać i odstawić na 10 minut, aby cukinia puściła sok. Cebulę bardzo drobno posiekać.
Mięso przełożyć do miski, wbić jajko, dodać odciśniętą cukinię, fetę i bardzo drobno posiekaną czerwoną cebulę. Doprawić solą i pieprzem, dodać przeciśnięty czosnek (można pominąć). Wyrobić mięso ręką tak, aby wszystkie składniki się równo połączyły. Masę podzielić na części (ok. 8 sztuk) i z każdej uformować kotlety, które następnie panierować w bułce tartej. Smażyć na rozgrzanej oliwie, na średnim ogniu, aż z każdej strony staną się złoto- brązowe (pamiętajcie tylko, żeby nie spalić kotletów z zewnątrz, a w środku zostawić surowe. kotlety muszą się smażyć równomiernie na nie za dużym ogniu!). 
Zdejmując kotlety z patelni, odsączyć nadmiar tluszczu, układając je na ręczniku papierowym.
Podawać z ulubionymi dodatkami!
Smacznego!


11 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Uwielbiam takie, również bezmięsne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znajdę gdzieś przepis na bezmięsne?? <3

      Usuń
  2. Dodawałam już do mielonych. Cukinia jest dla mnie bombowym warzywem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój ulubiony makaron to najprostszy z cukinią <3 jedno z moich ulubionych warzyw :))

      Usuń
  3. A ja dzisiaj leczo robiłam:) ale kotleciki to moje drugie ulubione danie z cukinii:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leczo też uwielbiam, ale najbardziej lubię makaron z cukinią ;)))

      Usuń
  4. Anonimowy5.7.14

    O, muszę takie kotleciki zrobić, mam wszystkie potrzebne produkty oprócz cukinii, ale można kupić, a teraz jest młoda
    i wszędzie dostępna. Pozdrawiam - babcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzą naprawdę pyszne!! Tylko pamiętaj, żeby dobrze odcisnąć cukinie ;) Wnuczka ;))

      Usuń
  5. Bardzo fajny pomysł na kotlety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) To naprawdę fajne urozmaicenie ;)

      Usuń
  6. Kiedyś robiłem podobne mielone z piersi kurczaka. Muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy