Zakładając bloga, każdy (prędzej czy później) zaczyna dostawać propozycje reklam, współpracy i barterów. W sieci aż huczy od komentarzy i opinii, że 'blogerzy sprzedają się za paczkę ryżu'. Znacie to?
Prawda jest taka, że jeśli ktoś lubi akurat ten ryż albo po prostu uważa że to mu wystarczy, to nie widzę w tym żadnego problemu. Każdy sam określa swoją wartość i jeśli takie wynagrodzenie mu wystarcza, no co czemu nie? Przecież jeśli uważasz się za 'droższego' blogera, możesz po prostu taką propozycję odrzucić?
Albo...
No właśnie!
Przez zupełny przypadek jakiś czas temu trafiłam na wpis Kamili z archiwumchaosu.pl (o ten tu), w którym opisywała ona niedawno powstałą platformę współpracy między bloggerami a firmami. Pomyślałam sobie, że przecież bloger blogerowi nigdy wilkiem i skoro poleca, to może jednak warto zajrzeć!
O co chodzi?
Przede wszystkim o współpracę satysfakcjonującą obie strony (blogera i firmę). Reachblogger.pl to platforma skupiająca blogi i firmy, którzy sami ustalają rodzaj współpracy i wysokość wynagrodzenia. Teraz już nikt nie zmusi biednego bloggera do pisania za paczkę ryżu albo gum, bo swoją ofertę blogger ustala sam. Może się zgodzić na propozycje firmy lub nie. Ba!, nawet może sobie sam tę propozycję wybrać z katalogu ;)
Jak zacząć?
Najpierw do platformy trzeba się zarejestrować i potwierdzić linkiem. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie danych dotyczących Was i bloga.
(bardzo intuicyjne i naprawdę nic trudnego :))
Po dodaniu swojego bloga (i wszystkich danych) musicie poczekać chwilę na zaakceptowanie Waszego bloga przez administratora strony.
Pierwszy krok za Wami ;))
Jestem Ridż bloggerem i co dalej?
Teraz już tylko same przyjemności :)) Po zalogowaniu się, możecie z rozwijanego menu wybrać najbardziej interesujące Was pozycje, przejrzeć aktualne oferty dla firm, sprawdzić stan swoich zleceń, itd.
Nikt do niczego nie będzie Was zmuszał, wszystkie oferty stanowią propozycje i nie są w takiej formie wiążące. Decydujac się na daną współpracę, możecie doprecyzować warunki, negocjować z firmami i przedstawiać swoje propozycje, co bardzo ułatwia czat do przesyłania wiadomości. Jeśli mimo negocjacji, firma nie chce przystać na Wasze warunki, obie strony mogą poprostu zrezygnować ze współpracy.
Kiedy już wszystkie warunki zostaną ustalone i zdecydujecie się na przygotowanie wpisu (możecie wybrać spośród opcji wpis inspirowany, wpis ekspercki lub wpis reklamowy, a także z oferty specjalnej, indywidualnie ustalanej z firmą), również poprzez platformę następuje potwierdzenie wykonania (które musi zostać zaakceptowane przez obydwie strony).
Jeśli nie wybrałeś formy barteru (i nie otrzymałeś produktu/ów wcześniej) teraz następuje finalizacja zlecenia i wypłacenie bloggerowi jego wynagrodzenia. Jeśli nie prowadzisz działalności i nie wystawisz FV, możesz wybrać umowę o dzieło.
Plusy i minusy
Niewątpliwym plusem jest fakt, że sam możesz decydować o tym, jak będzie wyglądać Twoja współpraca. Jeśli warunki ci nie odpowiadają, po prostu rezygnujesz, jeśli uważasz, że Twój wpis jest warty więcej (lub ewentualnie mniej), możesz przedstawić firmie swoją propozycję. Być może jesteś kreatywny i masz super pomysł na kreowanie marki danej firmy- masz możliwość wykazania się i w tym temacie.
Po zakończonej współpracy obie strony mogą zostać ocenione w ramach przeprowadzonej współpracy, dzięki czemu na bieżąco wiadomo z kim warto współpracować.
Cały czas jesteście w kontakcie ze swoim zleceniodawcą. Jeśli nagle nasuną wam się dodatkowe pytania, w każdej chwili możecie skorzystać z czegoś w rodzaju czatu i doprecyzować szczegóły z firmą.
Jedynym minusem, który przychodzi mi do głowy (ale myślę, że to minus tymczasowy) to niewielka ilość ofert. Na platformie jestem od początku września i jak na razie nie znalazłam zbyt wielu ofert dla blogów kulinarnych. Zdecydowanie więcej możliwości mają blogi szafiarskie ;)
Podsumowując, jeśli chcecie mieć naprawdę wpływ na to, jak wygląda wasza współpraca i co pojawia się (a co na pewno nie) na waszym blogu, zapoznajcie sie z ofertą Reachblogger.pl (link tu)
A Wy co o tym sądzicie?? :) Macie jakieś doświadczenia związane z tą platformą albo innymi możliwościami współpracy??
Świetna sprawa ! Nie tylko dla bloggerów, ale również dla firm. No i podsuwasz mi tą stronkę w idealnym momencie, bo ostatnio dość intensywnie o tym myślę :)
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę, że informacje Ci się przydadzą ;)) Ja jestem jeszcze w fazie ' testów' i nie wszystko jeszcze wiem, ale na pewno będę uzupełniać info na bieżąco :)
UsuńWreszcie ktoś napisał w klarowny sposób o tym temacie!
OdpowiedzUsuńCieszę się bardzo!! ;))
UsuńBrzmi zachęcająco...
OdpowiedzUsuńto prawda, mnie też zachęciło ;))
Usuńbrzmi zachęcająco, nawet chyba pisałam do nich maila, ale pozostał bez odzewu... no nic może jak już ruszyli pełną parą to będzie lepiej :)
OdpowiedzUsuńbok@reachblogger.pl próbowałaś na ten? :) może prześlij go jeszcze raz, albo skorzystaj z prywatnej wiadomości na fb ;))
UsuńMam bloga od 3 lat. Nikt mi nic nie zaproponował i nic nie zarobiłam na mojej działalności. Nie umiem. Dlatego te wpis jest dla mnie bardzo pouczający.
OdpowiedzUsuńJa mam od 4 ;) Nie zarabiałam na blogu, bo nie chciałam, ale dostałam naprawdę wiele fajnych i pomocnych rzeczy! Teraz możesz sama wyjść z propozycją dla firmy lub odpowiedzieć na ich ofertę ;))
Usuńgdzieś już o tej platformie czytałam, nawet się chwilę zastanawiałam, a potem jakoś o niej zapomniałam. dzięki za przypomnienie :)
OdpowiedzUsuńbardzo proszę!! ;)
UsuńBardzo przydatny post :)
OdpowiedzUsuńBardzoi dziękuję :))
UsuńSerdecznie zapraszamy na odświeżoną stronę Reach a Blogger -> www.reachablogger.pl
OdpowiedzUsuńMam nadzieję, że będzie ona dla Państwa bardzo pomocna przy monetyzacji blogów.
Pozdrawiam,
Maciej Koński
project manager
Reach a Blogger