siła smaku

Krem czekoladowy

23

---



Pokochacie go jestem pewna!! Krem jest idealny do grzanek, placuszków, naleśników, ale również świetnie się nada do przekładania ciasta czy ciastek. Jest najprostszy i bardzo szybki, przygotowujecie go dosłownie w chwilę! Myślę, że wielokrotnie przepis Wam się przyda :))

Banany najlepiej wybierzcie te bardzo dojrzałe, z brązowymi plamkami na skórce. Z podanego poniżej przepisu wyjdzie Wam całkiem spory słoiczek. Możecie go przechowywać w lodówce ok. 2-3 tygodni.



SKŁADNIKI:
(na ok. 200 g kremu)

  • 2 duże dojrzałe banany
  • 50 g gorzkiej czekolady (użyłam takiej, możecie ją kupić w Lidlu)
  • 1 łyżcka cukru
  • 1 łyżka soku z cytryny
Banany obrać ze skórek, pokroić w grubsze plasterki. Przełożyć do rondelka, dodać cukier i sok, wymieszać i podgrzewać na średnim ogniu, aż banany się rozpadną przez ok. 5 minut. Po tym czasie do gorących bananów dodać pokruszoną czekoladę i mieszać, aż całkowicie się rozpuści. Odstawić do przestudzenia, następnie zblędować na krem (możecie zostawić drobne kawałeczki bananów lub całkowicie je zmiksować na gładko). Gotowy krem może się wydawać dość rzadki, jednak po wystudzeniu uzyska odpowiednią konsystencję. Przełożyć do słoiczka i przechowywać w lodówce do trzech tygodni.
Smacznego!!


23 komentarze: Leave Your Comments

  1. Cudowny krem, w sam raz dla czekoladocholików <3

    OdpowiedzUsuń
  2. 2-3 tygodnie??? Tak długo???? Zrobię na pewno bo lubię połączenie gorzkiej czekolady i banana tym bardziej ze miałam już zrobić to kila miesięcy temu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaka powinna byc waga bananów ?

      Usuń
    2. Tak tak długo :)) Nie ważyłam ich, wystarczą dwa większe ;)

      Usuń
  3. Jakie cudo *o* Aż się prosi aby wyjeść łyżeczką ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. o jaa, taki krem mi się teraz marzy *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to Haniu :)) Przygotowania zajmą Ci dosłownie moment!

      Usuń
  5. Boskie połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, pyszny krem, ja już go lubię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go lubię od pierwszej łyżeczki :))

      Usuń
  7. Czy krem jest dość słodki? Ja lubię te z mlecznej czekolady i nie wiem czy ryzykować z deserową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie jest bardzo słodki i przypomina mi w smaku takie bananki w czekoladzie, które kiedyś przywoziło się z czech lub słowacji :)) (nie wiem czy to jeszcze w ogóle jest!) Ale możesz dodać więcej cukru i próbować na bieżąco podczas robienia! Polecam jednak gorzką czekoladę! Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Robiłam bardzo podobny, jest przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrycja, a czym się różnił? Bo chętnie wypróbuję inny wariant :))

      Usuń
  9. Super smarowidełko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm, wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Już zapisuje przepis, zrobię na bank !

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy30.3.15

    fajne moze byc z awokado zamiast banana ;)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy