siła smaku

Czekoladowe ciasto z coca- colą

3
Przepis na ciasto z colą znalazłam już dawno temu na blogu Agaty. Pierwowzorem dla Agaty, a przez to i dla mnie była książka Jamesa Martina "Desserts". Pyszne, naprawdę! Mocno czekoladowe, bardzo wilgotne, trochę  mniej puszyste. Upiekłam je w formie do babki, więc miało także ładny kształt. Podobno jak wszystko czekoladowe najlepiej pasuje do niego mleko. Dla mnie może trochę za słodkie, ale nikomu więcej to nie przeszkadzało.


SKŁADNIKI:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 250g miękkiego masła
  • 2 jajka
  • 1 i 1/3 szklanki cukru
  • 200 ml coli
  • 1/3 szklanki mleka (75ml)
  • 3 czubate łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta sody
Polewa:
  • tabliczka czekolady nadziewanej toffi
  • 3 łyżki śmietany kremówki
W jednej misce połączyć suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao i cukier. W drugiej zmiksować masło z jajkami, następnie dodać mleko, zmiksować. Cały czas miksując stopniowo dodawać mąkę z dodatkami. Do gładkiego ciasta powoli wlewać colę, zmiksować. Formę (u mnie standardowa do babki) wysmarować masłem i delikatnie wysypać bułką tartą (ciężko było mi wyłożyć formę do babki papierem :P). Piec w temp. 180stC przez około 40min, do tzw. suchego patyczka. 
Wystudzone ciasto polać przygotowaną polewę: w kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę, następnie dodać śmietanę, wymieszać i polać ciasto.


3 komentarze: Leave Your Comments

  1. ja już od jakiegoś czasu zabieram się za to ciasto ale jakoś nie wychodzi :D no ale jak tak patrze no to może zrobię niedługo:] a i bardzo ładne masz talerzyki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. z coca cola chętnie bym spróbowała, super wygląda

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamietam, ze kiedy zobaczylam to ciasto u Agaty zapisalam je sobie ale gdzies mi sie zawieruszylo w tym ogromie przepisow wszelakich :) Fajnie, ze je przypomnialas :) Musze i ja je upiec, nie odstrasza mnie nawet jego slodycz bo lubie slodkie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy