siła smaku

Szybkie ciasto piernikowe

8
Uff, zdążyłam. Chciałam dołączyć do akcji Mai- Kawowy Tydzień z tym przepisem, chociaż szczerze powiem kawa w cieście wcale nie jest wyczuwalna. Ogólnie ciasto przypomina mi świąteczny piernik, ale robi się je o wiele szybciej i łatwiej. Żeby nie było monotonnie i bardziej świątecznie przełożyłam je powidłami śliwkowymi. Jeśli nie macie zbyt wiele czasu na świąteczne wypieki polecam je z czystym sumieniem.



SKŁADNIKI:
  • 60- 70 g miękkiego masła + trochę do wysmarowania formy
  • 160 g cukru 
  • 230 g mąki pszennej 
  • szklanka (250ml) greckiego gęstego jogurtu
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 duże jajko lub 2 mniejsze
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej
  • 1 łyżka przyprawy do piernika
  • 1 łyżka miodu
  • 5- 6 ciasteczek digestive + łyżeczka kakao
Mąkę, sodę i proszek do pieczenia przesiać przez sito do dużej miski. Dodać masło, cukier, jogurt, jajka, kakao, kawę, przyprawę do piernika, oraz miód. Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę. Ciasteczka wraz z łyżeczką kakao zmielić za pomocą robota kuchennego (lub rozgnieść wałkiem na proszek).* Prostokątną formę- keksówkę (24x10) wysmarować masłem i wysypać ciasteczkami z kakao. Przelać ciasto i wyrównać szpatułką. Piec w temp. 180st C. przez około 45 min. Przestudzone ciasto przeciąć wzdłuż na pół. Jedną część posmarować powidłami i przykryć drugą. Odstawić do całkowitego ostygnięcia. 


*można oczywiście zamiast ciasteczkami, wysypać formę bułką tartą

Przepis dołączam do akcji Mai- Kawowy Tydzień.



8 komentarzy: Leave Your Comments

  1. skoro szybkie i piernikowe, to też z pewnością pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wyrósł. a że ciasto jest bardzo szybkie w przygotowaniu to wielki plus :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodatek powideł dla mnie jest niezbędny do piernika. Pyszne połączenie. Jak zdrowie Agnieszko?

    OdpowiedzUsuń
  4. och ale pięknie się prezentuje :) smakowity :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ale pysznie wygląda i jak ładnie urósł. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda prześlicznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda mokro, słodko i korzennie :-) Idealnie. Pozdrawiam serdecznie ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Agnieszko, jak piernik to i powidła - obowiązkowo:).
    Ciepło pozdrawiam - dołączyłam..., abyś mi się nie zgubiła:)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy