siła smaku

Placki z jabłkami

3
Pyszne! Najlepsze jakie znam. Mogłabym już o tym przepisie spokojnie powiedzieć, że jest vintage ( ;) ), bo i moja babcia i mama zawsze z niego korzystały. W sumie to chyba nawet nie znamy innego. Nie należy dokładnie trzymać się ilości składników, a zastanowić ile czasu chcemy spędzić przy patelni. Ważne jest żeby ciasto miało konsystencję gęstej śmietany, a jabłek nie było ani za dużo, ani za mało. Przepis cytuję za moją babcią.


SKŁADNIKI (na około 20 placków)
  • 2 duże jabłka
  • 3 jajka
  • 1/2 litra kefiru (ewentualnie jogurtu naturalnego lub maślanki)
  • około 1,5 szklanki mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Jabłka umyć, obrać i pokroić w plasterki. Jajka roztrzepać, dodać kefir i zmiksować. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli. Stopniowo dodając mąkę, zmiksować całość z kefirem. Na koniec do ciasta wmieszać jabłka. Smażyć na rozgrzanym oleju z dwóch stron na złoto- brązowy kolor. Posypać cukrem pudrem. 

Aby wystudzone placki znów były ciepłe i puszyste, najlepiej jest je odgrzewać w kuchence mikrofalowej.

3 komentarze: Leave Your Comments

  1. pamiętam jak kiedyś moja babcia takie robiła,są pyszne takie placuszki.Teraz ja często takie robię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I moja też takie robi! :-) Uwielbiam je.
    Uścisk!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie placuszki. Szkoda, ze moja babcia takich nie robi :))

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy