siła smaku

Bułki z suszonymi pomidorami i fetą

11
Nawet się nie spodziewałam, że na diecie nicniejedzenia najbardziej będzie mi brakować pieczywa.

Te bułki są pyszne i nie potrzebują już żadnych dodatków. Może weźmiesz na lunch do pracy?


SKŁADNIKI:

  • 400 g mąki
  • 5 łyżek cukru
  • 2 łyżki soli
  • 10 g świeżych drożdży
  • szklanka mleka + około 4 łyżki do drożdży
  • 30 g masła
Z drożdży, 4 łyżek mleka i 1 cukru zrobić zaczyn. Mąkę wymieszać z resztą cukru, solą, dodać mleko, rozpuszczone masło i zaczyn. Zagnieść ciasto i odstawić do podwojenia objętości (na około 1,5- 2 h).

  • pół kostki sera feta (około 150 g)
  • 8- 10 suszonych pomidorów w zalewie
  • 3 łyżki suszonej bazylii
W tym czasie przygotować farsz. Pomidory drobno pokroić, ser rozgnieść widelcem, dodać bazylię i wymieszać. 

Ciasto podzielić na 10-11 okrągłych bułeczek. Na środku każdej zrobić wgniecenie, np. za pomocą małej szklanki. Do wgłębień nałożyć farsz i odstawić przykryte bułeczki w ciepłe miejsce na około 45 minut.

Po tym czasie wstawić bułki do piekarnika nagrzanego do 180 st C i piec około 15- 20 min, aż nabiorą rumianego koloru.


11 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Już mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietne buleczki Aga :) Ja zjadlabym je z wielka przyjemnoscia bo wygladaja pysznie :)

    P.S. Jak zdrowko?

    OdpowiedzUsuń
  3. rozkochałam się ostatnio w suszonych pomidorach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Maju: już lepiej, ale jestem okropnie głodna i chciałabym już być w domu. Tęsknię za moją kuchnią!

    Asieja: to zupełnie tak samo jak ja! Dodawałam je ostatnio do pizzy, ale najlepsze są w sosie z mascarpone z boczkiem i tagliatelle ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brawo, przepisem trafiłaś w dziesiątke - moje smaki. Upiekę na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja często jem suszone pomidory :) Teraz nie mogę pojąć dlaczego początkowo mi nie smakowały. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy15.3.11

    Wychodź ze szpitala, szybko do mnie i pieczemy buły.. mniam ;P Ty wiesz kto.. A

    OdpowiedzUsuń
  8. pasowałyby nawet jako przegryzka do kremowej zupy, czy coś :) super!

    OdpowiedzUsuń
  9. ZApowiada się smakowicie ;-))

    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają niezmiernie smakowicie. pomysł na nadzienie na pewno wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy30.3.11

    bułeczki wyglądają pysznie

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy