siła smaku

Sałatka z gotowanych warzyw

8

Tym przepisem nie sugeruję, że nie potraficie zrobić sałatki jarzynowej. Chodzi mi o bardziej o pokazanie, jak wykorzystać warzywa, które zostają z gotowania rosołu czy wywaru. I nie ma w tym nic skomplikowanego, a kolacja praktycznie przygotowuje się sama :)
Poniżej przedstawiam moje połączenie smaków- oczywiście nie jest obowiązkowe! Coś możecie dodać, z czegoś zrezygnować- wybór należy do was! Wszystko zależy od tego jak lubicie ;) no właśnie- jak??

SKŁADNIKI:

  • warzywa ugotowane (mogą być z rosołu)
    • 2 marchewki
    • pół średniego selera
    • 2 korzenie pietruszki
    • 2 śrdenie ziemniaki
  • 3 małe ogórki kiszone
  • 2 małe jabłka
  • 3 łyżki majonezu
  • 2 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz
Warzywa pokroić w kostkę, jabłka obrać, wyciąć gniazda i także pokroić. Przygotować sos: wymieszać majonez ze śmietaną, doprawić solą, pieprzem i czosnkiem. Wszystkie składniki zalać sosem, dokładnie wymieszać i odstawić do przegryzienia smaków.
Smacznego!

8 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Swietny pomysl Aga :) Taka salatka musi byc pyszna. U mnie nie ma kto zjadac warzyw z rosolu a w takiej salatce na pewno beda wszystkim smakowac :)

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszko ja też często w ten sposób wykorzystuję ugotowane warzywa z rosołu. A sałatka jarzynowa to moje jedna z bardziej ulubionych, mimo, że w obecnych czasach już nie "modna" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam, taki nasz, typowo polski smak. świetny pomysł, choć u nas warzywa z rosołu znikają w mgnieniu oka, mamy nawet amatora rozgotowanego pora ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. o ja też nigdy nie wywalam warzyw z bulionu, przecież to marnotrawstwo! najczęściej przerabiam na placki warzywne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marta- musisz mi koniecznie dać przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. gdyby to się samo robiło byłoby fajnie, krojenie potrafi mocno znużyć....
    ale piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Monika- warzywa (szczególnie obrane i ugotowane) kroi się bardzo szybko! myślisz, że w bento taka sałatka by się sprawdziła ;)?

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, to moje smaki, co do tradycyjnej sałatki, dodałabym jeszcze ewentualnie pora, ze względu na smak i kolorek :),
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy