siła smaku

Risotto ze szpinakiem i suszonymi pomidorami

22

Risotto pojawia się tu pierwszy raz i trochę żałuję, że nie podzieliłam się tym wcześniej. Przepis od Małgosi z DH, jest pyszny i prosty. Ważne, żeby użyć do niego ryżu przeznaczonego do risotto- ja używam arborio. Istotny jest też moment dodawania kolejnej porcji rosołu- dla mnie najlepiej sprawdza się metoda 'na słuch'. Jeśli ryż zaczyna "skwierczeć", wówczas wiem, że najwyższy czas dodać kolejną filiżankę rosołu. Gotowe risotto musi być lepkie, a ryż 'al dente'. Składniki, które można do niego dodać są tak samo nieograniczone jak przy przygotowywaniu sosu do makaronu. Połączenie pomidorów i szpinaku daje lekko kwaskowy, ale pyszny smak. Serdecznie polecam!

SKŁADNIKI:

  • 3/4 szklanki ryżu do risotto
  • około 0,5 litra bulionu (najlepiej domowego)
  • 3 łyżki drobno pokrojonej cebuli
  • ząbek czosnku
  • 3 łyżki pokrojonych suszonych pomidorów z oliwy
  • pół szklanki świeżego szpinaku
  • 2 spore łyżki masła
  • parmezan do podania
Bulion zagotować i zostawić na minimalnym ogniu, aby nie stygł. W głębokiej patelni (ja używam woka) rozgrzać masło, dodać pokrojoną cebulę i starty czosnek. Chwilę przesmażyć. Następnie dodać ryż i dokładnie wymieszać, aby cały oblepił się masłem. Całość zalać chochelką gorącego bulionu, wymieszać i poczekać, aż ryż wchłonie cały bulion. Tę czynność należy powtarzać, dodając zawsze tylko jedną chochlę czy filiżankę bulionu, aż ryż wchłonie cały bulion. Nic się tu nie przyspieszy, a jeśli na patelnię wlejemy za dużo bulionu na raz wyjdzie zupa a nie risotto. Kiedy ryż jest już al dente, dodać szpinak pokrojony w paski i suszone pomidory i wszystko dokładnie wymieszać. Podawać posypane parmezanem. 
Smacznego!

22 komentarze: Leave Your Comments

  1. Uwielbiam wszystkie składniki, danie wygląda kusząco... Teraz w sezonie spróbuj zastąpić szpinak czosnkiem niedźwiedzim. Właśnie przerobiłem 5 kilo i pewnie wszędzie bym go użył :-)
    Ja pierwsze "zalanie" arborio robię wermutem, dopiero kolejne bulionem, bo do tego czasu wermut wypijam :->

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja myślałam o białym winie, ale nie miałam w domu ;) wermut jest dla mnie mega zaskoczeniem- naprawdę dodajesz go do potraw :)?

      Usuń
    2. Właściwie tylko do risotto, do innych potraw używam wina, porto czy koniaku :-) Wermut nadaje bardzo fajny posmak, poza tym jest od zwykłego wina bardziej "kleisty" wiec dodatkowo nie przeszkadza w uzyskaniu odpowiedniej konsystencji risotto.
      W sumie do tak delikatnej potrawy wino wytrawne czy półwytrawne dodałoby na pewno odrobinkę kwasowości (a odrobinka już jest), a wermut zrównoważy kwasowość pomidorków. Natomiast słodkie wino nie dodało by smaku wina :-)
      Jeśli tak czy siak pijasz Martini, to co szkodzi trochę wlać do garnka :-) Najwyżej mnie "przeklniesz" ;-)

      Usuń
    3. namówiłeś mnie i chyba jednak wypróbuję ;)

      Usuń
  2. Pysznie się zapowiada, tak jedwabiście :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukam od jakiegoś czasu fajnego przepisu na risotto, a ten wygląda na prawdę smacznie :) chyba wypróbuję niedługo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę serdecznie polecam! ;)

      Usuń
    2. Anonimowy27.4.14

      Super przepis! Polecam + białe winko do tego :)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że smakowało! To prawda, białe wino pasuje tu idealnie ;)) Przyłączam się do polecania! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Jestem uzalezniona od risotto :) Piekne i bardzo kuszace zdjecie.

    OdpowiedzUsuń
  5. risotta wychodzą mi albo suche, albo przypalone, niestety:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj proporcji z tego przepisu ;) może akurat to będzie trafione :)

      Usuń
  6. super, idealnie wpasowanie w moje kubeczki smakowe i właśnie ostatnio kupiłam taki ryż, nabrał mocy do zrobienia risotto :D, dzięki za przepis napisze czy wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sliczne zdjecie Agus :) Risotto wyglada niesamowicie pysznie :)

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojj z takimi dodatkami risotto musi być fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się zestawienie składników. Uwielbiam risotto, chętnie spróbuję w Twojej wersji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zwariowałam:) Coś pysznego!

    OdpowiedzUsuń
  11. Troszeczkę zmodyfikowałam przepis bo nie miałam pod ręką szpinaku ;)
    zdam relację później :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zjedzone :))) Pyszne, dodałam czarne oliwki i pora bo brakowało mi coś zielonego zamiast szpinaku :)))

      Usuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy