siła smaku

Najlepszy sos czosnkowy

20

To najlepszy przepis na sos czosnkowy jaki jadłam! Połączenie go z jogurtem sprawia, ze jest lżejszy i pasuje do wielu dań! Dla mnie był dodatkiem do placków z cukinii i kurek. Równie dobrze pasuje do pizzy, wielu sałatek, a także kanapek czy dań mięsnych.  Nie zapomnijcie o świeżym koperku i (koniecznie!) soku z cytryny. No i jeden minus- nie bardzo nadaje się na randki, to chyba, że jecie go wspólnie :)

SKŁADNIKI:

  • czubata łyżka majonezu
  • łyżka jogurtu naturalnego (trochę mniej niż majonezu)
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • świeży koperek
  • łyżeczka soku z cytryny
Majonez wymieszać z jogurtem, wycisnąć do majonezu ząbki czosnku. Doprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny, na koniec posypać wszystko koperkiem i dokładnie wymieszać. Przed podaniem schłodzić w lodówce, wówczas sos robi się bardziej gęsty.

20 komentarzy: Leave Your Comments

  1. niedawno jadłam podobne placuszki z cukinią i sosem czosnkowym! smak bajeczny <3 pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sos czosnkowy to mój ulubiony do pizzy, zwłaszcza z ananasem :) Ale w domowym zawsze brakuje mi tej słodkiej nuty, którą mają sosy w pizzeriach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o czym mówisz :) ale mi ta słodka nuta w sosach czosnkowych przeszkadza :) Słyszałam kiedyś, że po prostu robi się je na kremówce i dodaje trochę cukru pudru, ale nie chce mi się wierzyć :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Pyszny sos!
    Na pewno go zrobię przy najbliższej okazji.

    Sosy w pizzeriach są na polepszaczach,zagęszczaczach i słodzikach.
    Nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to właśnie jest tajemnica słodkiego posmaku sosów- słodziki! :) Ten jest pyszny i na pewno nie ma w nim żadnych polepszaczy ;)

      Usuń
  4. robię podobny, jest najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. też robimy podobny, ale bez koperku;)

    OdpowiedzUsuń
  6. luuuubie sos czosnkowy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Też robię taki sosik, tylko bez koperku! pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koperek smakuje fantastycznie :) spróbuj następnym razem :)

      Usuń
  8. też taki robię, koperek nadaje dodatkowej lekkości. Pasuje bardzo dobrze do wegańskich kotlecików.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam taki sosik.

    OdpowiedzUsuń
  10. Sos czosnkowy jest super, w sezonie grillowym nieoceniony, ja robię z jogurtem greckim(z lidla jest pyszny), jakoś koperku nie dodawałam, ale to nadrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę koniecznie wypróbowac bo moje dziecko uwielbia sosy czosnkowe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy4.8.14

    Poszukiwałam przepisu na sos czosnkowy i trafiłam na Pani bloga. Właśnie zrobiłam sos, jest po prostu genialny, bardzo mi smakuje :-) Oby przybywało takich super przepisów :-) Pozdrawiam serdecznie Aneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że sos smakuje ;)) Zapraszam częściej ;))!

      Usuń
  13. Anonimowy27.12.14

    dla mnie bez koperku-jeszcze lepszy z dodatkiem gęstej śmietany i kefiru lu,maślanki ,a majonezu znacznie mniej niż śmietany i tylko sól pieprz ew.jakieś włoskie zioła /jesli do pizzy/ i w dużo,dużo większych ilościach.
    Jeżeli koperek to do tego tarty świeży ogórek ze skórką i ew. trochę twarożku ze śmietaną i czosnkiem-- ---mamy tzatziki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też na pewno jest pyszny, ale ja najbardziej lubię w proporcjach opisanych powyżej ;)) Pozdrawiam!! ;))

      Usuń
  14. Anonimowy27.12.14

    dla mnie bez koperku-jeszcze lepszy z dodatkiem gęstej śmietany i kefiru lu,maślanki ,a majonezu znacznie mniej niż śmietany i tylko sól pieprz ew.jakieś włoskie zioła /jesli do pizzy/ i w dużo,dużo większych ilościach.
    Jeżeli koperek to do tego tarty świeży ogórek ze skórką i ew. trochę twarożku ze śmietaną i czosnkiem-- ---mamy tzatziki.

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy