siła smaku

Jogurtowy omlet z mozzarellą i pomidorkami

15
Dziś coś pysznego i lżejszego na śniadanie. Omlet z dodatkiem jogurtu naturalnego jest puszysty, a składniki, których użyłam nawiązują do włoskiego klimatu. Pomysł na podobny omlet znalazłam w jednym z magazynów kulinarnych. Spróbujcie, jeśli nie macie już dosyć dań z jajek :)


SKŁADNIKI:
  • 2 jajka
  • czubata łyżka gęstego jogurtu naturalnego (greckiego)
  • 2 łyżki drobno startego parmezanu
  • 4-5 pomidorków koktajlowych 
  • pół kulki sera mozzarella 
  • sól, pieprz
  • masło do smażenia
  • kilka listków świeżej bazylii
Jajka wbić do miseczki i ubić za pomocą trzepaczki do uzyskania jednolitego koloru. Dodać jogurt i starty parmezan i dokładnie wymieszać. Na patelni rozgrzać masło (ewentualnie oliwę) i przelać jajka. W międzyczasie pomidorki pokroić na ćwiartki, a mozzarellę w kostkę. Na wierzchu omletu rozłożyć pomidorki i mozzarellę. Patelnię przykryć pokrywką i smażyć na małym ogniu, aż całe jajko się zetną (chyba, że lubicie lekko płynny wierzch). Gotowy omlet przełożyć na talerz i posypać posiekanymi listkami bazylii. 
Smacznego!


15 komentarzy: Leave Your Comments

  1. dawno nie jadlam omletu ;) z dodatkiem jogurtu jeszce nie probowalam ciekawie to wyglada ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i bardzo pysznie smakuje ;) no i nie trzeba dodawać mąki ;))

      Usuń
  2. bardzo lubię omlety, taki jogurtowy jak najbardziej do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. idealny omlet ! :) ja wbrew pozorom w świea spożyłam może 3 jajka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie zjadłam ich za wiele ;) (chyba, że te czekoladowe!)

      Usuń
  4. Anonimowy2.4.13

    musial byc przepyyyyszny, w sam raz na kolacje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na kolację, jak i na śniadanie sprawdzi się idealnie!

      Usuń
  5. Bardzo fajna i smaczna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry pomysł na coś lekkiego do jedzenia po obfitych Świętach :) Jajka mi się nie przejadły.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smakowity, na pewno wypróbuję...
    Ja zjadłem mało jajek w święta, jakoś tak robię ostatnio tradycji na przekór :-) No, ale dzięki temu teraz bez wyrzutów mogę zjeść takie cudo...

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda tak lekko, tak pysznie:D

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy