siła smaku

Prosty sos pomidorowy

24
Ten sos możecie przygotować wcześniej i zamknąć go w słoiczkach na gorąco (jeśli zużyjecie go w ciągu 2-3 tygodni) lub zawekować (na dłużej). Nadaje się idealnie do jedzenia z makaronem posypanym parmezanem (mój ulubiony sposób), a także do dodania do bolognese, faszerowanych bakłażanów i cukinii i wszelkich dań z pomidorami ;) Idealnie nadają się do niego długie, śliwkowe pomidory (nazywane też rzymskimi), ale możecie użyć każdej innej odmiany ;)



SKŁADNIKI:
  • 1 kg pomidorów
  • 2-3 ząbki czosnku
  • pół łyżeczki ostrej papryki w proszku
  • 2 łyżki oliwy
  • garść posiekanej świeżej natki pietruszki
  • garść posiekanej świeżej bazylii
  • sól, pieprz
Pomidory sparzyć, obrać ze skórki. Pokroić na spore części (ja wyjmuję część gniazd nasiennych, bo nie lubię zbyt dużej ilości pestek w sosie). Do garnka z grubym dnem (ja używam ceramicznego) dodać oliwę i przeciśnięty czosnek. Wymieszać i chwilę podgrzać, uważając, aby czosnek się nie przypalił. Dodać pomidory i wszystko wymieszać. Doprawić solą, pieprzem, papryką, wymieszać i podgrzewać, aż sos się zagotuje. Do gotującego się sosu dodać bazylię i natkę, wymieszać, zmniejszyć ogień i podgrzewać na średnim, aż pomidory zupełnie się rozgotują. Gotowy sos można od razu zamknąć w słoiki lub wymieszać z makaronem i posypać parmezanem. Pyszności!!



24 komentarze: Leave Your Comments

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Też go bardzooo lubię ;))

      Usuń
  2. Anonimowy26.9.13

    muszę kupic ten makaron :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy26.9.13

      widziałam go ostatnio w "Ugotowanych" i tak mnie nakusiło :p

      Usuń
    2. mój był z lidlowego koszyka, który dostałam już jakiś czas temu ;)

      Usuń
  3. Aż mi ślinka cieknie, kocham ten makaronik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry sosik nie jest zly ;) Tym bardziej w towarzystwie makaronu. Pycha!

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy26.9.13

    Eee.... Marne i było

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. J.- od dziś Ty będziesz gotował :) ps. Pierwszy przepis dla Ciebie: http://wrzacakuchnia.pl/przepisy/ciastka/fondant-au-chocolat/

      Usuń
  6. Aga uwielbiam ten sos:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Pozamykam go chyba w słoiczki na zimę, chociaż nie bardzo mam gdzie trzymać (brak piwnicy baaardzo mi doskwiera)

      Usuń
  7. przepyszny sos, często robiłam świeży, ale jeszcze go nie zamykałam na zimę - chyba zacznę.

    pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam ochotę pozamykac go w słoikach ;) pozdrawiam!!

      Usuń
  8. świetny sos:) a z makaronem to już rozpusta:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie czegoś takiego dzisiaj potrzebuję :) Dziękuję za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy5.12.13

    O super ja sobie dzis go wykorzystam do faszerowanych papryczek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać jak wyszło to połączenie!

      Usuń
  11. Anonimowy6.12.13

    Super sosik idealnie pasowal tylko ja mialam pomidory z puszki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakował i pasował :) o tej porze roku pomidory z puszki najlepiej się sprawdzą ;)

      Usuń
  12. Naprawdę nie spodziewałem się, że z tak prostych składników może powstać tak pyszny sosik :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam zaskoczona, ale sos wychodzi przepyszny! Cieszę się, że i Tobie smakował :) Pozdrawiam!

      Usuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy