siła smaku

Jabłecznik z dżemem figowym

21

Miałam ostatnio ochotę na szarlotkę, ale zależało mi na tym, żeby choć trochę zmienić klasyczny przepis. Na stronie arabeski waniliowej znalazłam przepis na kruchy jabłecznik (tu), który prezentował się doskonale, a wszystkie składniki miałam w domu. Za radą Evenki dodałam kilka łyżek dżemu, jednak u mnie padło na figowy. Połączeni przepyszne! Ciasto (przynajmniej z moim dżemem) nie było zbyt słodkie, delikatnie kruche i bardzo owocowe! Jeśli znudziły się Wam już poświąteczne babki i mazurki- serdecznie Wam polecam! Przepis jest naprawdę prosty, więc wyjdzie nawet początkującym kucharzom! Powodzenia!


SKŁADNIKI:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 jajka
  • 250 g masła
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany (18%)
  • aromat waniliowy
  • szczypta soli
  • 750 g prażonych jabłek
  • 3-4 łyżki dżemu figowego
  • 1-2 łyżki bułki tartej
Mąkę pszenną i ziemniaczaną wsypać do miski, dodać proszek do pieczenia i cukier i wymieszać. Dodać masło pokrojone na mniejsze części i posiekać z mąką z dodatkami. Dodać jajka, śmietanę, szczyptę soli i odrobinę aromatu waniliowego i zagnieść gładkie ciasto. Z ciasta uformować kulę, zawinąć w folię aluminiową i odstawić do lodówki na ok. godzinę. 

Schłodzone ciasto podzielić na pół. Jedną część rozwałkować i przełożyć na dno prostokątnej formy (moja miała 21x30 cm), wyciągając lekko do góry brzegi ciasta. Jabłka wymieszać z bułką tartą i dżemem i wyłożyć na ciasto. Wierzch przykryć rozwałkowanym drugim kawałkiem ciasta, dociskając na brzegach. Piec w temp. 180 st. C przez około 50 minut, aż ciasto ładnie zezłoci się z góry. Wystudzone ciasto pokroić na kwadraty i posypać cukrem pudrem!
Smacznego!



21 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Anonimowy23.4.14

    jabłecznik :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasta z jabłkami, ciekawa jestem tego dżemu figowego! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był naprawdę bardzo trafiony pomysł i szczerze polecam! ;)

      Usuń
  3. Doskonały!
    Na pewno wypróbuję.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozpusta Aga, istna rozpusta:)

    Dżem figowy jest boski. Ciężko go dostać, a jak już mam wyjadam cały słoiczek;]

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dżem figowy jest dostępny w ofercie Piotra&Pawła, z tych produktów sygnowanych ich znakiem. Nigdy nie spotkałam się z tym, żeby go nie było, więc następnym razem może spróbuj tam ;) Ściskam!

      Usuń
  5. Zaintrygowałaś mnie;) Musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Figi uwielbiam, świetna połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. super połączenie - uwielbiam smak fig

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je osobiście wolę świeże, ale dżem też dobrze się sprawdza ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. nie jadłam jeszcze takiego dżemu - bardzo jestem ciekawa smaku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to taki lekko ziemisty smak, różniący się od świeżych owoców ;) SPróbuj przy najbliższej okazji ;)

      Usuń
  9. Fajny i prosty przepis, takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy pomysł, żeby dodać figi. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie przy najbliższej okazji ;))

      Usuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy