siła smaku

Smaki dzieciństwa. Kluski z serem.

15

Są takie smaki do których uwielbiam wracać tylko z jednego względu. Pączki z wiśniami (Babci Krysi), naleśniki z truskawkowym dżemem smażone przez mamę (podawane na duralexowych talerzach ;)), maliny od Dziadka (nigdy później nie spotkałam się z tak aromatycznymi!), łazanki z kapustą w przedszkolu ... Ze wszystkimi tymi smakami, mam tak miłe wsponienia, że już po jednym kęsiem poprawia mi się humor! Mogę spokojnie powiedzieć, że to jest właśnie prawdziwa siła smaku ;)
Kluski z serem, to kolejne z ulubionych dań, które tak bardzo przypomina mi dzieciństwo. Makaron, posypany prawdziwym twarogiem (a nie wytworem sero-podobnym) i chrupiącą szynką usmażoną na maśle (widocznie dzieciom nie dawało się boczku ;)), to danie do którego, jestem pewna!, będę wracać już zawsze :)



ps. Domyślam się, że nie potrzebujecie przepisu ;)

SKŁADNIKI:
(na dwie porcje)
  • ok. 200 g makaronu 
  • 80 g białego sera (mniej więcej 1/3 kostki 250 g)
  • 2-3 plastry szynki
  • 2 łyżki masła
  • sól, pieprz
Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. Ser przełożyć do miseczki i rozgnieść widelcem na drobno. Na patelni rozgrzać masło i usmażyć szynkę (pokrojoną w paseczki) na złoto. Trzeba uważać, żeby nie przypalić masła. 
Ugotowany makaron przełożyć na talerze, posypać białym serem i wyłożyć usmażoną szynkę, polewając całość masłem. 
Smacznego!



A jakie są Wasze smaki dzieciństwa??? :))

15 komentarzy: Leave Your Comments

  1. To również wspomnienie mojego dzieciństwa. Z tym, że w moim rodzinnym domu, zamiast szynki była kiełbasa :) A inne smaki które kojarzą mi się z dzieciństwem, to na pewno racuchy mojej babci, jej ciasto drożdżowe i ruskie pierogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z kiełbasą u mnie też się czasami zdarzały ;)) Ruskie pierogi też mogłabym zaliczyć do moich smaków dzieciństwa!

      Usuń
  2. Na wytrawnie?! Wow! Takich klusek z serem to nie znałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja tylko takie ;) Na słodko nie jadłam nigdy ;))

      Usuń
  3. Takie kluchy to i ja pamiętam z dzieciństwa... ale na słodko ;) z serem, cukrem i kakao, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na słodko nigdy nie jadłam, ale to ciekawy pomysł ;))

      Usuń
  4. Cudowne danie!
    Uwielbialam je od zawsze.
    Wieki nie jadam,ale za Twoja inspiracja zrobie wkrotce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci o nim przypomniałam ;)) Daj znać jak zrobisz!

      Usuń
  5. O ja zawsze na słodko jadałam z białym serem:) nie próbowałam na słono.

    Pozdrawiam
    Di

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? A ja tylko na słono ;) Okazało się, że większość tak je, a ja tego zupełnie nie znałam ;) Czasem te najprostsze przepisy są bardzo potrzebne, żeby poznać nowe smaki ;))

      Usuń
  6. pychotka, ja znam wersję z boczkiem i cebulką :) następnym razem zrobię z szynką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jadłam zawsze makaron z serem i solą, wersja wegetariańska :) Z cukrem też nie jadałam. Czasem jeszcze do tego kwaśna śmietana :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zawsze jadam na słono, ze smażoną cebulką.

    OdpowiedzUsuń
  9. O tak, smak dzieciństwa :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy