siła smaku

Gulasz warzywny

9




Zimowy okres sprzyja u mnie gotowaniu gęstych, aromatycznych i bardzo rozgrzewających zup i gulaszy. Ten zdecydowanie nie należy do najlżejszych ze względu na chrupiący boczek, ale taka porcja warzyw na pewno zrekompensuje Wam ten dodatek. 



Zresztą w każdej chwili możecie sprawdzić kaloryczność mięsa i dostosować resztę posiłków do dziennej dawki kalorii. W tym przypadku sprawdzi się tabela kaloryczności dotycząca mięsa, znajdująca się na stronie iWoman.pl. (zakładka: Mięso- Tabela kalorii). Możecie na niej sprawdzić kaloryczność danego produktu, ilość białka, wody, tłuszczy czy węglowodanów w zależności od masy mięsa. W niektórych przypadkach bywa naprawdę pomocna!! 
Link do strony znajdziecie tu:


A kiedy już zapoznacie się z tabelą kaloryczności mięs, możecie zabrać się za przygotowanie przepysznego gulaszu ;)

SKŁADNIKI:

  • ok. 30 dag wędzonego boczku
  • 1 marchewka
  • ok. 10 średnich pieczarek
  • 1 czerwona cebula
  • 3 łodygi selera naciowego
  • pół szklanki zielonego groszku mrożonego
  • puszka pomidorów
  • 2-3 ząbki czosnku
  • suszone zioła: rozmarym, tymianek, natka pietruszki
  • sól, pieprz
Boczek pokroić w kostkę (jeśli ma grubą skórę- odkroić; możecie ją zamrozić np. do ugotowania barszczu białego). Rozgrzać patelnie (bez tłuszczu) i dodać boczek . Smażyć, aż stanie się chrupiący, a tłuszcz się wytopi. 
W tym czasie pokroić marchewkę (w kostkę), cebulę (w pióra) i seler (w półksiężyce). 
Boczek zdjąć z patelni (zostawiając na niej tłuszcz) i przełożyć do rondla. Na pozostałym tłuszczu podsmażyć razem cebulę, selera i marchewkę.
Pieczarki i paprykę pokroić w kostkę, dodać do smażonych warzyw. Dodać przeciśnięty czosnek, doprawić suszonymi ziołami, solą i pieprzem. Przesmażyć wszystko przez ok. 5 minut na średnim ogniu. Przełożyć do boczku.
Warzywa wymieszać z mięsem, dodać zmiksowane pomidory z puszki (lub od razu użyć przecieru) i pół puszki wody (najlepiej wypłukując resztki pomidorowego sosu z puszki). Gulasz dusić przez ok. 15 minut na średnim ogniu, aż warzywa staną się miękkie (ale nie rozgotowane). W połowie czasu dodać groszek (potrzebuje on zdecydowanie mniej czasu niż pozostałe warzywa). Gotowy sos doprawić w razie konieczności i podawać z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!




  1. Nie musicie sztywno trzymać się przepisu, jeśli któryś warzyw nie lubicie lub ich nie macie możecie je zastąpić: cukinią, bakłażanem, kabaczkiem, fasolą czy ziemniakami.
  2. Jeśli do gulaszu dodacie ziemniaki (lub kaszę) będzie ono daniem jednogarnkowym i żadne inne dodatki nie będą już potrzebne.
  3. W okresie letnim możecie użyć świeżych pomidorów i ziół.
Mięso - tabela kalorii - znajdziedzie tu.

9 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Rewelacyjnie wygląda, uwielbiam gulasze prawie tak samo mocno jak zapiekanki. :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie dania, są bardzo sycące i rozgrzewające!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusząca propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie sycące zupy, często robię zimą. Twoja pysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardziej gulasz niż zupa, ale równie sycące :))

      Usuń
  5. Lubimy się z chrupiącym boczkiem. Trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy