siła smaku

Puree z dyni + wykorzystanie

2

---

Przygotowanie puree z dyni daje mnóstwo możliwości do wykorzystania jej później. Przede wszystkim zróbcie z niego placki dyniowe (przepis jutro na blogu), które są obłędnie pyszne i bardzo puszyste. Z puree możecie też przygotować szybką zupę, dyniowe kopytka czy dodać je do risotto. Jeśli zawekujecie ją w słoikach, posłuży Wam przez całą zimę! Spróbujcie koniecznie, bo przygotowanie takiego puree zajmie Wam dosłownie chwilę!



SKŁADNIKI:

  • ok. 2 kg dyni
Dynię pokroić w półksiężyce i usunąć pestki. Ja wykorzystałam mniejsze dynie (które dostałam od mojej przyjaciółki ;*), które pokroiłam na cztery części i piekłam krócej. Kawałki dyni ułożyć na blaszce z piekarnika (na papierze do pieczenia) skórą do dołu. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st. C i piec przez ok. 1 godzinę (ja swoje kawałki piekłam przez ok. 50 min). Gotowa dynia  jest na tyle miękka, że łatwo można wbić w nią widelec. Upieczoną dynię przestudzić, a następnie wydrążyć łyżką ze skórek i przełożyć cały miąższ do wysokiego naczynia i zmikoswać na puree (w robocie lub za pomocą blendera). Puree przełożyć do słoików i przechowywać w lodówce. Jeśli przygotowujecie puree na dłużej, słoiki należy zawekować. 
Smacznego! 


2 komentarze: Leave Your Comments

  1. ja mam zamiar wykorzystać do kawy latte!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie zwykłe puree?? A masz gdzies przepis ;))??

      Usuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy