siła smaku

Chlebek bananowy Sophie Dahl

16
Zdecydowany numer jeden na mojej liście. I to nie dlatego, że przygotowała go K. (chociaż na pewno coś w tym jest), ale dlatego, że to naprawdę niesamowite ciasto (?)! Bardzo proste i szybkie, nie wymaga wielu składników, a do tego przepyszne, nie za suche, nie za wilgotne, ze zdecydowanym posmakiem bananów (a po bananowym serniku z masą krówkową wiemy, że wszystko, co bananowe jest pyszne!). Z konfiturą aroniowo- wiśniową (też K.) tworzyli idealny duet. Jeśli teraz przez długi czas żadne nowe ciasto nie pojawi się na moim blogu, możecie być pewni, że znowu upiekłam bananowy chlebek :)


SKŁADNIKI:

  • 4 dojrzałe (a najlepiej przejrzałe) banany
  • 75 g miękkiego masła + do formy
  • 170g (szklanka) mąki
  • 120 g brązowego cukru
  • 1 jajko
  • łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • bułka tarta do formy
Banany obrać ze skórek, przełożyć do miski, rozgnieść. Dodać jajko, cukier, miękkie masło, sodę i sól. Dokładnie wymieszać z mąką. Prostokątną formę (keksówkę) wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Przełożyć ciasto do formy i piec przez około godzinę (co jakiś czas sprawdzać, czy góra za bardzo się nie spieka i ewentualnie przykryć folią- uwaga K. :)) w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. Przestudzić na kratce. (ale i tak najlepsze było jeszcze ciepłe!)


ps. K. dodała jeszcze migdały, co widać na zdjęciach! 

16 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Przepysznie wygląda i jestem pewna, że tak też smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszko, chlebek uwielbiam, miałam na niego "fazę" dwa lata temu...:) Nie dziwię się Twojej fascynacji, bo rzeczywiście jest pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. cały czas zastanawiam się jak to musi smakować.... może kiedyś odważę się wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki chlebek bananowy to prawdziwe comfort food. Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten chlebek. Pieke go zawsze, kiedy tylko mam "przejrzale" banany :) I znika jeszcze tego samego dnia :)

    Usciski Agus. I dziekuje za mile slowa :))

    OdpowiedzUsuń
  6. kocham chlebek bananowy i mogę robić milion wariacji a i tak mi zawsze smakuje! ; )

    OdpowiedzUsuń
  7. A próbowałaś chlebek bananowy z białą czekoladą Anny Olson? Jeśli nie to koniecznie spróbuj! Przepis wyszukałam gdzieś na stronce kuchni.tv. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak chlebek bananowy jest pyszny :) Chętnie bym ci zjadła kawałek :>

    OdpowiedzUsuń
  9. O.. to coś dla mnie.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam wszelkie chlebki bananowe, mają w smaku coś magicznego. Coś, co sprawia, że ciężko się od nich oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Musi być pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. oj widać migdały, widać, dzięki nim wygląda jeszcze pyszniej niż zwykle!

    Pozdrawiam pysznie i ciepło
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy1.9.11

    że niby Kacha takie cuda umie? qrcze, a ja całe życie zamiast zagonić Ją do kuchni, wolałam z Nią pić - o ja nierozsądna!

    OdpowiedzUsuń
  14. mmm, chcę kawałek, ta konfitura mnie kusi :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Chlebek Sophie podbił świat, co jakiś czas gdzieś go widzę. Sama tez piekłam :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy