siła smaku

Mus czekoladowo- bananowy

18

Mus to pomysł na przepyszny, ale przede wszystkim niesamowicie szybki deser. Przygotowania zajmą Wam mniej więcej tyle, co połamanie czekolady na kawałki. W tym wypadku przygotowałam go z bananami (zgodnie z przepisem Gruszki z fartuszka- tu), ale następnym razem na pewno pokuszę się o inne owoce (maliny!), sorbet lub świeżą miętę. Gwarantuję, że jeśli raz go spróbujecie, często będziecie do niego wracać  (wymyślając przeróżne kombinacje)!!

SKŁADNIKI:
(na dwie porcje)
  • 200 ml śmietany kremówki 30% (lub 36%)
  • 100 g (tabliczka) czekolady gorzkiej (min. 80% kakao)
  • 2 banany
  • 1-2 łyżki cukru pudru (dałam 1,5)
Śmietanę przelać do rondelka, dodać cukier puder, wymieszać i podgrzewać na małym ogniu, co jakiś czas mieszając, aż śmietana się zagotuje. W tym czasie połamać czekoladę na małe cząstki (im mniejsze, tym czekolada szybciej się rozpuści). Gdy śmietana się zagotuje, zdjąć z ognia i wrzucić do niej czekoladę. Śmietanę z czekoladą wymieszać za pomocą trzepaczki, aż kolor stanie się jednolity, a cała czekolada rozpuszczona. Banany obrać, pokroić w plastry, przełożyć do wysokiego naczynia i zmiksować za pomocą blendera na gładką i płynną masę. Do zmiksowanych bananów przelać czekoladowy płyn i miksować tak długo, aż wszystkie składniki się połączą, a masa stanie się gładka i puszysta. Gotowy mus przelać do szklanek lub pucharków, przestudzić, a następnie wstawić do lodówki na kilka godzin (w mojej lodówce wystarczyło 1,5 h). Na 5 minut przed podaniem wyjąć z lodówki, żeby masa odtajała. 

18 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Musi byc przepyszny. Kazda kombinacja z czekolada bedzie dobra. Ja na pewno pokusilabym sie o dodanie malin :)) Moze sie wymienimy? Ja Ci dam kilka lawendowych ciasteczek a Ty mnie jedna taka szklaneczke z musem? :))
    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maju z ogromną przyjemnością :) Tylko myślisz, że mus wytrzyma podróż do Niemiec :D??

      Usuń
    2. To tak Agus wirtualnie sie wymienimy :))

      Usuń
  2. musi obłędnie smakować :) Świetne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekolada i banany to zawsze udane polaczenie!

    OdpowiedzUsuń
  4. banan i czekolada w puchatej, musowej wersji?
    na pewno pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. O, ja ostatnio zrobiłam koktajl bananowo-czekoladowy, teraz czas na mus z prawdziwego zdarzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. banan, CZEKOLADA, czego chciec więcej?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam:)
    Dzięki za fajny przepis:)
    Zrobiłam wczoraj wieczorem,chłodzi się w lodówce a dziś będzie zjedzony:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis, który oczywiście wypróbowałam u siebie:D Było pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy7.1.13

    Wypróbowałem ten mus jako dodatek do lodów smażonych, niesamowite połączenie i za razem bajeczny smak jednym słowem pychotka:D polecam ten mus do różnych deserów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakował! :) Chętnie wypróbuję go jako dodatek do deserów, a nie sam deser!

      Usuń
  10. Anonimowy8.1.13

    Agnieszka polecam Tobie lody smażone jak dla mnie najlepsze lody kiedy kolwiek można takie zjeść ;) ten mus jest po prostu niesamowity, szybko sie robi a smak jak najbardziej w moim guśćie ;) Dzieki i będę dalej tworzył mus do różnych deserów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobię na pewno, wygląda świetnie <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy29.11.14

    właśnie zrobiłam, lekko zmodyfikowałam, zamiast cukru pudru dodałam kilka daktyli, bardzo fajny, póki co odstawiłam do lodówki, oblizałam łyżkę, będzie mega deser

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przyjemny! Użyłam co prawda tylko 1 banana i nie pieściłam się z blendowaniem go oddzielnie, tylko wrzuciłam prosto do ciepłej czekolady. Wystarczyło 1,5 h w lodówce (płaskie kokilki), żeby zjeść pyszny deser. Dzieci powiedziały, że to lody czekoladowo-bananowe :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Wydrukuj Przepis

Obserwatorzy